vintermys.blogg.se

Londonresa

Publicerad 2015-09-12 20:56:06 i

Jag har alltid velat åka till London o om två månader ska vi dit. Jag tror o hoppas att det kommer bli jättemysigt eftersom de troligtvis har börjat pynta själva staden med massa ljus. Dock åker vi hem innan de öppnar Winter wonderland i Hyde Park, men jag tror det kommer finnas mycket mysigt att titta på ändå. Men eftersom det är första gången för både mig o sambon att besöka London så undrar jag om ni har några tips på saker man inte får missa o saker man bör tänka på? 






 Åh vad jag längtar tills det börjar bli frost o allt blir vitt o fint! 

Kommentarer

Postat av: Maries strålande jul

Publicerad 2015-09-13 08:55:46

Hittade till din julblogg nu,det ska bli kul att följa dig. Jättefina pepparkakshus och höstgrupper. Jag var i London för tre år sedan fast på sommaren, skulle så gärna åka dit när det är julpyntat.

Svar: åh va kul att du vill följa bloggen :) ja, jag hoppas det blir en mysig resa bland alla julsaker :)
MajaKajsa

Postat av: Michelle

Publicerad 2015-09-16 08:30:39

Jag ÄLSKAR London(!!) och har egentligen bara åkt dit för ordentlig shopping men jag har givetvis kollat på en hel del sevärdheter!

The British Museum är väldigt häftigt, jag skulle göra två besök dit om ni vill gå igenom hela museet då det blir ganska mycket efter ett tag - finns extremt mycket att se där!

På Oxford Street finns en Disney butik som jag tycker väldigt fin, ni borde kika in där!

Det finns även en stor leksaksaffär på typ 3-4 våningar som heter Hemleys (eller liknande, minns inte). Jag har inte varit där inne själv men min pappa sa att det var väldigt coolt därinne.

Andra sevärdheter som jag alltid själv uppskattar: Big ben, London Eye, Hyde Park, St James park (tror jag att den heter), Buckingham palace, etc.

Om du älskar Harry Potter så finns det också många platser som du kan vilja besöka. Lätt att googla fram.

De flesta affärer finns längst Oxford Street, på Primark kan du go nuts då det är så grymt bra priser där.

Bra tips från bloggare på butiker och små guldställen:

- Spana in kommentarerna i detta inlägg: http://hannalicious.devote.se/blogs/22757435/londontips.htm

- http://addspirit.blogg.se/2011/may/10-masten-i-london.html

- http://nouw.com/FridaGulve/shopping-masten-i-london-12669603

- http://londonsvenskar.com/att-gora-i-london/

Hoppas du får en bra resa, vill också dit igen! :)

Svar: Tusen tack för alla tips, ska absolut kolla upp dem :) jag har tänkt att det blir en hel del shopping ;)
MajaKajsa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

MajaKajsa

Jag är en jultokig tjej som är 24 år gammal och bor i Värmländska Sunne tillsammans med min sambo och våran katt. På min blogg kan ni läsa om det mesta som hör julen till. Jag tycker om bakning, matlagning, inredning och lite pyssel som ni kommer få ta del av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela