vintermys.blogg.se

Onsdagsmys

Publicerad 2015-09-09 19:15:44 i

När man rensar frys o kul så kan man hitta lite vad som möjligt, rensningen gick lite lättare när jag hittade mjuk pepparkaka i frysen. Har man en torr eller frusen kaka som inte ser så fin ut kan man skära den i tunna skivor o rosta den i en stekpanna. Den blir jättegod när den blir lite frasig på kanterna o alldeles ljummen. Man kan äta dem som den är eller ta lite ädelost till. Jag rörde ihop en blandning på ädelost, creme fraiche o pyttelite xante, de blev riktigt bra faktiskt. Perfekt att servera på ett glöggparty eller liknande fast då i lagom små munsbitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

MajaKajsa

Jag är en jultokig tjej som är 24 år gammal och bor i Värmländska Sunne tillsammans med min sambo och våran katt. På min blogg kan ni läsa om det mesta som hör julen till. Jag tycker om bakning, matlagning, inredning och lite pyssel som ni kommer få ta del av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela