vintermys.blogg.se

Jullista

Publicerad 2015-10-05 20:53:54 i Allmänt,

Här har jag svarat på en jullista som kommer i från Våran lilla julvrå
 
 
Knäck - Kola

Apelsin - Satsumas (smaken är bäst hos apelsinen men satsumas är mycket smidigare att skala ;) )

Köpta köttbullar - hemlagade köttbullar

Pepparkakor - Saffransbullar

Köpta juldekorationer - DIY juldekorationer

Vit julinredning - Röd julinredning

Konstgjord gran - Äkta gran

Adventsstjärna - Adventsljusstake

Tomtar - Änglar

Hemmagjorda julklappar - Köpta julklappar

Tända ljus - ljusslinga

Egenhändigt inlagd sill - köpt inlagd sill

Köpt risgrynsgröt - hemmalagad risgrynsgröt

Ischoklad - Rischoklad (inget som passar min smak)

Modern Jul - Gammaldags Jul

Prinskorv - Julkorv

Amerikansk julmusik - Svensk julmusik

Stilla Natt - Gläns över sjö och strand

Kan du vissla, Johanna? - Karl Bertils Jonssons Julafton 
 
Brunkål - Rödkål (aldrig smakat något av alternativen)

Gravad lax - Rökt lax

Amelia Jul - Allers julmagasin

Julfirande hemma - Julfirande borta

Köpt glögg - Egengjord glögg

Alkoholfri glögg - Vinglögg

Kanel - Saffran (hur ska man kunna välja bland dessa två, det går ju bara inte)

Mjuk pepparkaka - Pepparkakor

Tidning med julpyssel - Tidning med julmat

Ett päron till farsa firar jul - Tomten är far till alla barnen

Ernst Jul - Leilas Jul
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

MajaKajsa

Jag är en jultokig tjej som är 24 år gammal och bor i Värmländska Sunne tillsammans med min sambo och våran katt. På min blogg kan ni läsa om det mesta som hör julen till. Jag tycker om bakning, matlagning, inredning och lite pyssel som ni kommer få ta del av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela