vintermys.blogg.se

Äppelpaj o polkagrisar

Publicerad 2016-09-18 19:17:53 i Allmänt,

Avslutar helgen på allra bästa sätt med nybakad äppelpaj! Man får passa på att ta reda på alla äpplen som finns nu innan alla ruttnar bort. Vi har själv inget äppelträd på våran gräsmatta men har vart hemma hos mamma o pappa o knyck några ;)
 
Under helgen har det blivit lite pyssel här o där. Fått lite finare ute men fortfarande lite kvar innan jag blir helt nöjd ;)

Sedan har vi börjat med ett projekt inne i köket, vår lägenhet är lite sliten o det har bott lite katter här som sätt sina spår i tapeten i köket så vi bestämde oss för att sätta upp en bröstpanel. Vi har bara kommit en liten bit men det ser redan mycket bättre ut. Längtar verkligen tills man har ett eget hus och kan lägga ner mer tid o kärlek på att inreda o ta hand om det på ett annat sätt än man gör nu. Bilder kommer absolut sen när allt ät klart :)

 
 

Jag passade även på att testa ett polkagriskok ;) har inte gjort det sen jag gick i skolan o man var flera som hjälptes åt men för att vara själv så får jag vara nöjd med resultatet :) tänkte jag skulle göra polkagrisar till jul men då får jag nog de om hjälp så det går lite fortare innan det stelnar ;)
 
 
Hoppas ni haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

MajaKajsa

Jag är en jultokig tjej som är 24 år gammal och bor i Värmländska Sunne tillsammans med min sambo och våran katt. På min blogg kan ni läsa om det mesta som hör julen till. Jag tycker om bakning, matlagning, inredning och lite pyssel som ni kommer få ta del av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela