vintermys.blogg.se

Tre i topp

Publicerad 2016-09-20 18:29:14 i Allmänt,

För att få igång julkänslorna ännu mer kör vi på en liten jullista som kommer ifrån En fin jul.
 
Julmat
Hemmagjorda köttbullar
Risgrynsgröt
Julskinka (som bäst när den är nygriljerad) på vörtbröd
 
Juldryck
Julmust
 Glögg
Varm choklad
 
Julmusik
Fairytale of New York ( alla versioner o speciellt den svenska med Ainbusk och Nordman)
Julkort från New York
Christmas time
 
Julfilmer
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton
The Holiday
En julsaga
 
Julgodis
Rocky Road
Skumtomtar
Hemmagjorda tobleronetryfflar

Juldoft
Apelsiner med nejlikor
Granen
Nygräddade pepparkakor

Julpynt
Ljusslingor av alla slag
Levande ljus
Julgranen

Julkalendrar
Julens hjältar
Tjuvarnas jul
Mysteriet på Greveholm
 
Julmys
Julbak med julmusik i bakgrunden
Se på juliga filmer
Promenader när det är lite mörkt så man ser alla fina ljusslingor   
 
Julläsning
Allers julmagasin
Hembakats julnummer
Allt om mat - julspecial
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

MajaKajsa

Jag är en jultokig tjej som är 24 år gammal och bor i Värmländska Sunne tillsammans med min sambo och våran katt. På min blogg kan ni läsa om det mesta som hör julen till. Jag tycker om bakning, matlagning, inredning och lite pyssel som ni kommer få ta del av.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela